Článek Nácvik na pandemii?

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Nácvik na pandemii?

25. 03. 2020 - 11:50

mow: Nechci se s tebou hádat kvůli politice, taky Babiše úplně nežeru, ale ve vší úctě Say, politiku bych do toho netahal. Babiš není můj oblíbený politik, ale tohle zvládá docela dobře. Nevěřím, že jiní politici by si vedli nějak výrazně lépe.

Takže není úplně fér promítat do článků o koronaviru své politické preference, v Německu sice zvládají otestovat denně víc případů, ale taky v tom podle mě daleko víc plavou. Že až tohle pomine, že si na tom Andrej bude honit triko, to je možná pravda, ale nebude jedinej, víceméně všichni se pak budou poplácávat, jak dobře to zvládli, i když my, prostí občané bychom udělali něco jinak. Na tohle nebyla připravena žádná země v Evropě.

---
mow.pise.cz

25. 03. 2020 - 12:00

sayonara: No pozor, já sem svoje politické preference nepromítám. Mé politické preference leží dlouhodobě u Pirátů, a ty zde - pokud se koukám dobře - nijak neadoruju. Nicméně Babiš se pokusil protlačit na jednání zákon, který by ho vysekal ze střetu zájmů, to je fakt. A to, že Babiš má geniálního marketingového poradce, je také fakt.

To, že Hamáčkův sláva-graf je zavádějící, bych ti asi také mohla vysvětlit, ale pro názornost by to vyžadovalo článek s obrázky.

Do Babišových přešlapů a lží se neopírám, celý systém je prolezlý takovým množstvím patologií, až to hezké není. Uznávám, že možná souvisejí s jeho protichůdnými tvrzeními během března. Lhát by opravdu nemusel, zvlášť ne teď.

Němci mají jiný, decentralizovaný systém rozhodování, ale nemyslím si, že by v tom plavali. Dokud se jim dařilo zvládat paniku lidí, tak to bylo v pohodě, ta se ale těžko ovládá, když je těch lidí tolik a celá Evropa šílí.

---
sayonara.pise.cz

25. 03. 2020 - 12:15

mow: Protichudný? Myslíš to, že je roušek dost, a ono nebylo? "Ken" Vojtěch mu prý dal špatné info, poslední ministr zdravotnictví, který se prý zajímal o stav ochranných pomůcek, byla Emmerová v roce 2005. 15 let na to ministři kašlali. Chápu, nebyl důvod. A teď jsou v háji všichni.

Hele, a jsi fakt bytostně přesvědčena, že to, co dělá Hamáček, nedělají i jiní ministři vnitra/zdravotnictví? Že si data trochu účelově ohýbají, nebo počet nakažených uměle snižují, aby nevyvolávali paniku? Že skutečná realita v zahraničí může být ještě horší, než se dostane do médií? Já bych nechtěl být v kůži žádného premiéra.

---
mow.pise.cz

25. 03. 2020 - 12:22

sayonara: Hele, Babišovy lži by vydaly na knihu, která bude začínat odstavcem "Daně nikdy nezvýším" a bude pokračovat až někam ke střetu zájmů a rouškám.

Pokud mám ale být premiér jakékoli země a někdo se mě zeptá na stav zdravotnického materiálu, tak snad nebudu dělat machra a odpovím, že to je otázka na příslušného ministra, ne? Od toho má být natolik sebevědomý, aby věděl, že když přenechá minutu nebo dvě svému kolegovi, nestane se katastrofa.

Já myslím, že to dělá spousta lidí. To ale není omluva. Rozhodně ne pro pokus protlačit si sebespásný zákon o střetu zájmů.

---
sayonara.pise.cz

25. 03. 2020 - 12:34

blond: A co by si ty dělala, kdyby si byla na místě vlády? Řekla, že tahle pandemie je přehnaná a zveřejnila statistiky o chřipce? Že se stejně na něco umřít musí a podotkla, že budou i jiné onemocněni? Poradila lidem ať nejí živočišnou stravu a poúkazala na to, že bakterie a rezistence vůči ním je větší hrozba a poúkazala na další problémy? A až by někdo umřel, tak by si řekla prosím vás, emoce do pandemie nepatří? Jako myslím, že to si žádná země nevezme na triko nic nedělat a zlehčovat to.

---
blond.pise.cz

25. 03. 2020 - 12:40

sayonara: Já netvrdím, že vláda jedná kdovíjak katastrofálně. To, co se děje, má spoustu důvodů, jedním z nich, který mě napadá, je třeba systém novinářské práce.

Taky odhaduju, že bude problém ve fungování samotné WHO, která třeba mimochodem změnila definici pandemie na onemocnění rozšířené alespoň na dvou kontinentech bez žádných dalších parametrů. Což znamená, že za pandemii by se oficiálně dala vyhlásit i obyčejná rýma, i když to ale není asi pro nikoho atraktivní.

Myslím, že v současné chvíli je pro vládu strategie manipulací se statistikami celkem rozumná a teď se dělat nic jiného nedá. Co se dalo udělat předtím, to si netroufám říct, ale určitě to mělo být na úrovni celé EU. Cestou by možná mohlo být vytvoření evropské alternativy WHO.

---
sayonara.pise.cz

25. 03. 2020 - 12:40

sayonara: Jinak emocí se asi lidstvo nezbaví, ale neměly by hrát roli v rozhodování o tom, jak se má zachovat stát nebo větší celek.

---
sayonara.pise.cz

26. 03. 2020 - 08:01

fluffy-vegan: Hlášení z bytu dvou pozitivních (protože je to in a já chci mít chorobu, co je in ): Myslím, že máš pravdu, je to chřipka s velkou dávkou paniky. Velká část těch symptomů se nám skokově zlepšila, když jsme si uvědomili, jak moc je tahle bublina nafouklá, takže bych si troufal odhadnout, že psychosomatika má v tomhle prsty tak z 50 %.

---
fluffy-vegan.pise.cz

29. 03. 2020 - 21:03

tlapka: Ve většině textu s Tvými postřehy souhlasím, ale souhlasím i s MoWem, ten politický podtón tam zaznívá v těch ironických narážkách (jakkoli jsou trefné) a zřejmě jsou tam v této situaci a množství zbytečné.
Emoce táhnou a obávám se, že průměrný obyvatel této země (a možná i Země) se od nich nedokáže oprostit od vlivu médií - a média ví, že emoce prodávají, takže se v tom budou rochnit, až tu bublinu pořádně nafouknou. Bez ohledu na původní velikost. Žádná není tak velká, aby se nedala ještě přiživit. A ruku na srdce, hromadných nehod a brutálních vražd už tu byla spousta, ale pandemie... to otevírá nové možnosti. Takže lidé budou zahlceni a není možné, aby to s tím průměrem nehnulo k horší variantě. Je jasné, že rodiny obětí budou mít opačný pohled na věc než ti, jichž se celá záležitost naprosto nedotkne, ale situaci určuje ten průměr. A ten je, jaký je. A stát brání většinu, zároveň ji ale ovlivňuje a formuje... Myslím, že se pohybujeme v začarovaném kruhu.
Co se týče srovnávání s chřipkou, tak názory typu "v podstatě o něco horší chřipka" pro mě ztratily váhu. Nevím, jakou zkušenost mají ostatní, ale v mém okolí velká část lidí považuje za chřipku jakoukoli nemoc tohoto typu, klidně i silnější rýmu. Pravou chřipku totiž nevyleží za víkend, jak tvrdí, nebo by jim nestačilo "vynechat trénink, dva, a dobrý". To se pak nedivím, že je vidina o trochu silnější "chřipky" neděsí.
No, snad to všechno brzo skončí, abychom utrpěli co nejmenší šrámy na tělesném i duševním zdraví.

---
tlapka.pise.cz

31. 03. 2020 - 14:10

sayonara: Tak ono se to asi nedá úplně odpolitizovat, když ty snahy o protlačení vlastních zájmů jsou tak prominentní, až to tříská dveřmi.

Emoce táhnou, no. A zabíjí. Jenže to - jak se zdá, spousta lidí nevidí.

---
sayonara.pise.cz